לוכד נחשים בפרדס חנה

לכידת נחשים בפרדס חנה כרכור

מזה עשור אנחנו נותנים שרות לתושבי פרדס חנה כרכור בלכידת נחשים וחילוץ בעלי חיים תוך מתן שרות  לכידה, סריקה, ויעוץ לגבי המנעות ממפגש עם נחשים וזוחלים לא רצויים במרחב הביתי ובבית העסק. כול קריאה לנחש נענת במידי תוך מספר דקות כל שעות היממה כולל סופי שבוע וחגים. המחירים ללכידת נחשים וחילוץ בעלי חיים הוא נמוך יותר וההגעה היא מהירה ומקצועית.

תושבי כרכור ופרדס חנה יהנו במסגרת הלכידה או הסריקה מהסברה על נחשים ויעוץ בנושא. היעוץ יכלול בדיקה מעמיקה של הגינה והשטח מסביב, מציאת נקודות תורפה והטיפול בהם. איך נוכל לצמצם את המפגש שלנו עם נחשים ומה עושים כשרואים נחש.

שני נחשי צפע
רז הלוכד עם שני נחשים

לכידת נחשים בפרדס חנה כרכור

לכידת נחש בפרדס חנה כרכור הוא עסק רציני. כל שנה ישנם כ-300 הכשות של בני אדם בישראל.  מרבית ההכשות הן מהצפע המצוי ולכך מספר סיבות. 

צפע מצוי ומגורי האדם

הסיבה הראשונה היא שצפע אוהב מגורי האדם כיוון שיש אוכל מסביב ואשפה אילהם מגיעות החולדות ועכברים. חולדות ועכברים הם המזון החביב על נחש הצפע. סיבה שניה היא שהמוכשים אינם רואים את הנחש. הם מפתעים את הנחש בהתקרבותם אליו כאשר אינם יודעים שהוא שם. זה מקרה מצער, מאחר שנחש הצפע אינו מעונין להכיש ולבזבז את הארס שלו המיועד לתפוס את מזונו. לכן, קירבה לנחש דריכה עליו בטעות יכולה להוביל להכשה. 

הנחש היא חיה שפוחדת ותעדיף לברוח

הנחש הוא חיה שפוחדת מבני האדם ותמיד תעדיף לברוח. אם זאת סיבה נוספת להכשות היא הרצון שלנו לתפוס אותם, לפגוע בהם או להרוג אותם. כתוצאה מכך וכמוצא אחרון הנחש ינסה להכיש. בהרבה מהמקרים רק לצורך הפחדה, או ע"י "הכשה יבשה" או "חצי יבשה". לרוב נחש שיש עימו קשר עין לא נשקפת לנו, לאדם סכנה כל עוד לא נתקרב אות נתעסק איתו. זה הוא גם השלב בו אנחנו צרכים להתקשר ללוכד נחשים. במרחב פרדס חנה וכרכור, ישנם סוגים שונים של נחשים. בין סוגי הנחשים, הצפע המצוי, הזעמן הזיתני, זעמן שחור, חנק, לטאה גדולה המזכירה נחש, הקמטן. לכידת נחש בפרדס חנה כרכור יכולה להיות עסק מורכב. מאחר שפרדס חנה היא ישוב הנמצא במשור החוף וסביבו שטחים חקלאיים גדולים וחוות.

רז בירן לוכד נחשים ומחלץ בעלי חיים

רז בירן הוא ביולוג, ולוכד נחשים הגר באיזור פרדס חנה וכרכור מעל 17 שנה. מעל עשור נותן שירות לכידת נחשים וחילוץ בעלי חיים לכל הסביבה. המרחב שירות מתחיל בנתניה וצפונה עד חיפה. במערב קיסריה וישובי חוף הכרמל. ובמזרח עד עפולה, יוקנעם וקרית טבעון. במסגרת השנים פיתחתי שיטות שונות לחילוץ ולכידת נחשים. בעברי הייתי טכנאי וטרינריה, ומנהל קליניקה של עיקור וסירוס של חתולים וכלבים.

Facebook
WhatsApp